AKTUALNOŚCI...
- Ruszają prace nad polityką senioralną
- Małopolska stawia na wolontariat – otwarty konkurs ofert
- Podkreślając niezwykłe walory regionu: Konkurs ofert Małopolska Gościnna
- Nabór do Nagród Województwa Małopolskiego w dziedzinie kultury
- Rusza kolejna edycja Lokalnego Programu Grantowego Powiatu Oświęcimskiego i Gminy Kęty!
- Etno Małopolska 2024
- Miejsce Aktywności Mieszkańców Rynek 13: Podziel się pasją i pomysłami!
ABC dla NGO, czyli jak założyć Organizację Pozarządową. Dowiedz się wszystkiego co potrzebujesz by skutecznie działać społecznie
Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy aktywistów społecznych oraz osoby,
szczególnie zainteresowane założeniem Organizacji Pozarządowej do udziału w
cyklu szkoleniowym ABC dla NGO, czyli jak założyć Organizację Społeczną. Cykl
odbędzie się w ramach projektu Małopolski Ośrodek Wsparcia Ekonomii
Społecznej 2 Małopolska Zachodnia (powiaty oświęcimski, olkuski,
chrzanowski, wadowicki). Na cykl składa się osiem szkoleń. Zachęcamy
Państwa do udziału w całym cyklu, ale jest również możliwość uczestnictwa w
pojedynczych szkoleniach.
Zgłoszenia na pierwsze szkolenie przyjmowane są do 4 maja. Zalecamy szybsze zapisy na wszystkie
szkolenia, ponieważ liczba miejsc jest ograniczona.
Poniżej znajduje się informacja o szkoleniach oraz linki do
rejestracji. Szczegółowe
programy oraz informację o prowadzących znajdą Państwo w osobnych
załącznikach.
Wszystkie szkolenia
odbędą się w formie online. Po zgłoszeniu, każdy z Państwa otrzyma mailowo link do
spotkania.
Rejestracja
na szkolenie:
Rejestracja na szkolenie
jest wymagana i odbywa się przez uzupełnienie formularzy (linki
pod opisami szkoleń).
Harmonogram
szkoleń:
1) NGO – dlaczego warto? Co trzeba wiedzieć jeśli chce się założyć organizację? 11.05.2021 godz. 17.00-20.00
- Rodzaje organizacji pozarządowych w Polsce, obszary działań
- Różnice pomiędzy Fundacją a Stowarzyszeniem
- Różnice pomiędzy Stowarzyszeniem zwykłym a rejestrowym
- Inne formy: spółdzielnia socjalna i sp. z o.o. non profit
- Kto może założyć organizację?
- Jakie zasoby i jakie kompetencje są potrzebne, żeby założyć organizację?
- Skąd organizacje mogą otrzymać pomoc i jak mogą zdobywać niezbędne informacje?
- Jak sfinansować działania organizacji?
- Jak stworzyć sobie miejsce pracy w organizacji?
Link do rejestracji:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfPy_QJ0-KEKeU4YI7jhrgApDJdAMXztAWTkUa5hTWxryMpYQ/viewform
UWAGA: zgłoszenia przyjmujemy jedynie do
4.05.2021. Liczba miejsc jest ograniczona
2) Planowanie strategiczne w organizacji – wprowadzenie 18.05.2021 godz. 17.00 – 20.00
- Integracja – ja i planowanie?
- Po co planujemy? Korzyści/szanse/trudności /bariery
- Analiza problemów/potencjałów/szans/zagrożeń jako punkt wyjścia do planowania (praca na 1-2 narzędziach typu analiza SWOT, drzewo problemów, czy analiza interesariuszy)
- Misja organizacji
- Podsumowanie i zakończenie
Link do rejestracji:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdjwMCSnLG7a4Z1_6i5ryFpsaelP0JP4HO2Te28VYQ-2G_csw/viewform
UWAGA: zgłoszenia przyjmujemy jedynie do
15.05.2021. Liczba
miejsc jest ograniczona
3) Formalno-prawne aspekty funkcjonowania organizacji pozarządowej 25.05.2021 godz. 17.00-20.00
- Znaczenie statutu dla funkcjonowania organizacji oraz dla odpowiedzialności członków Zarządu, zmiany w statucie
- Rola władz w organizacjach pozarządowych
- Członkowie, wolontariusze, pracownicy – role i formy zaangażowania
- Zasady reprezentacji NGO i zawierania umów m.in. z członkami zarządów
- Dokumentowanie prac zarządu i innych władz NGO
Link do rejestracji:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeTPdnNvMfoLhZqIcHxu8ynUGXZ4p1c7EnHGEPWc92GFDP60A/viewform
UWAGA: zgłoszenia przyjmujemy jedynie do
20.05.2021. Liczba
miejsc jest ograniczona
4) Źródła finansowania NGO - 1.06.2021 godz. 17.00-20.00
- Działalność nieodpłatna, odpłatna, gospodarcza różnice
- Granty i dotacje
- Darowizny i sponsoring
- Inne możliwości ( zbiórki, croudfunding)
Link do rejestracji:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScDVaDQ9aEMcY4ZFE_2Ml4rZZWh-KqPeGd6lK582Pf5GTi3zg/viewform
UWAGA: zgłoszenia przyjmujemy jedynie do
28.05.2021. Liczba
miejsc jest ograniczona
5) Akademia Koordynatora Projektu – Cz. 1. Merytoryka projektu 9.06.2021 godz. 17.00-20.00
- Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz – czyli jak napisać wniOsek projektowy, który ułatwi realizację projektu
- Umowa o dofinansowanie – najważniejsze zagadnienia
- Prowadzenie dokumentacji projektu od strony merytorycznej
- Zasady przygotowania sprawozdania merytorycznego z realizacji projektu finansowanego ze środków publicznych.
Link do rejestracji:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf6k13OXxTJOJvdhq1nUOzy3ffitrcmvxaF_nuk0P8rM08xVw/viewform
UWAGA: zgłoszenia przyjmujemy jedynie do
28.05.2021. Liczba
miejsc jest ograniczona
6) Akademia Koordynatora Projektu – Cz. 2. Finanse projektu 23.06.2021 godz. 17.00-20.00
- Budżet projektu – jak go przygotować i z nim pracować?
- Finanse w projekcie – zasady wydatkowania środków oraz dokumentowania kosztów.
- Umowa o dofinansowanie – najważniejsze zagadnienia w zakresie finansów
- Przydatne narzędzia do monitoringu i dokumentowania finansów projektu
- Zasady przygotowania sprawozdania finansowego z realizacji projektu finansowanego ze środków publicznych.
Link do rejestracji: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeK5cJwmgjULRW7bEinGRSnIA8Yv-6ntIhxb27tqzZzG9mZhg/viewform
UWAGA: zgłoszenia przyjmujemy jedynie do
18. 06.2021. Liczba
miejsc jest ograniczona
7) Akademia Koordynatora Projektu – Cz. 3. Ludzie w projekcie 30.06.2021 godz. 17.00-20.00
- Ludzie w projekcie – role formalne i możliwe formy współpracy
- Zasady zawierania umów z członkami zespołu projektowego
- Spontaniczność uporządkowana – czyli jak zaplanować i usprawnić działania własne i zespołu i nie stracić dobrej energii i atmosfery.
- Komunikacja z zespołem projektowym – praktyczne rozwiązania i wskazówki.
- Kodeks dobrych praktyk koordynatora projektu.
Link do rejestracji:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdd7t3ibKTfZTm23ZtnHbzSvBhR-nc3zf8VcKxVZQ7ZFOFeZg/viewform
UWAGA: zgłoszenia przyjmujemy jedynie do
25. 06.2021. Liczba
miejsc jest ograniczona
8) Księgowość i zarządzanie finansami NGO - 8.07.2021 godz. 17.00 – 20.00
1) Opodatkowanie
CIT i VAT w NGO – na co zwrócić uwagę
2) Uproszczona
księgowość, a pełne księgi - warunki
3) Procedury wewnętrzne:
- Czym jest polityka rachunkowości
- Sprawny obieg dokumentów
- Zatrudnianie i rozliczanie pracowników/współpracowników w NGO
- Współpraca zarządu z księgowością
- Kiedy kasa fiskalna jest niezbędna w organizacji
- Sprawozdawczość finansowa i podatki
Link do rejestracji:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc7LLbSE-vzorSkL-1-mUTSNGTBAP0GwULNWRo4sM0uyyvWqA/viewform
UWAGA: zgłoszenia przyjmujemy jedynie do 2.07.2021. Liczba miejsc jest ograniczona
Data Publikacji: 2021-04-21
Godzina Publikacji: 15:05
Odsłony: 327